nl-louboutin.reismee.nl

Ontwerpen voor schoenen te bereiken nieuwe hoogten

Katherine Boyle | Washington Post

Louboutin
Gedurende twee decennia in de mode, zijn Parijse schoenen ontwerper Christian Louboutin's torenhoge stiletto's leverde hem de liefde en de kastruimte van talloze vrouwen.

Hij handelsmerk zijn rode tong in 1994 (die op dit moment is momenteel een discussie in de federale rechtbank), maar zijn ontwerpen beroep zo veel voor hun gracieuze, ballet vormen als die flits van Scarlet. Zijn nieuwe koffietafel boek 'Christian Louboutin' ($ 150, Rizzoli), vertelt het verhaal van zijn leven en de verhalen achter zijn mooiste stijlen.

V. Waarom heb je besloten om dit boek te doen?

A. Nou, het was als gevolg van de editor. Hij is een Franse schrijver, en hij wilde dat ik te spreken over mijn schoenen. We hadden een dialoog over meer dan mode. Het werd dit boek.

Q. Ben je enthousiast, dat je schoenen zal zijn in een museum tentoongesteld (op Design London's Museum, geopend in maart)?

A. Ik had nooit gedacht dat mijn schoenen zou worden kunst, maar het is vleiend voor te stellen dat u deelneemt in de mode geschiedenis. Ik was alles weg te gooien, en zo veel mensen zeiden: 'Op een dag, wil je misschien deze foto's, de ontwerpen te zien.' Nu, ik ben blij te hebben gehouden, een aantal dingen.

V. Hoe is het te hebben uitgevonden een van de mode iconen, de rode zool?

A. Als je je hart volgen, dit soort dingen gewoon gebeuren. Ik had nooit gedacht, ik moet om iets te groot te doen, het gebeurde gewoon. Het was verrassend vanaf de eerste dag, in 1994, toen het werd mijn handtekening. Sindsdien mensen niet weten mijn naam, maar ze zeggen: 'Jij bent de man met de rode zool!'

Q. Zijn schoenen veranderd in de afgelopen decennia?

A. Als je kijkt naar de geschiedenis van de schoenen, de aard van de hoogte zien we nu eens bestaan ??alleen in fantasieën. Maar een groter perspectief is een van de geografie. Ik heb winkels op vijf continenten, en het sociale gedrag gerelateerd is aan waar je woont. In Los Angeles, de schoenen zijn hoger omdat mensen niet lopen, net als in bijvoorbeeld New York.

Q. Wat is de meest trotse moment van je carrière?

A. Ik heb de schoenen voor de laatste couture show van Yves Saint Laurent. Hij heeft ontslag genomen uit het ontwerpen van na.

Q. Welke pictogrammen wilt u in uw schoenen?

A. Marlene Dietrich van de voor-en Marilyn Monroe van de achterkant. Mijn schoenen hebben twee elementen. Dietrich's elegantie, de manier waarop ze sloeg haar benen, was perfect. En Marilyn Monroe had een hele manier van lopen en bewegen, die uitzonderlijk was.

Ik kon zeker zien Madame Obama het dragen van mijn schoenen. Ik zou blij en trots en zou een grote moed hebben!

V. En wat denk je dat je hoge hakken doen voor vrouwen?

A. Ik ben altijd dicht bij dansers, met name dansers en pointe. Een hogere hak, net als de vrouwen en pointe, brengt hen dichter bij de hemel. Er is niets mooier.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!